Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

Οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο σχετικά με την αλληλογραφία Γόρτυνος Ιερεμία και Τήνου Νικολάου.



ΝΔΚ
Πέστα Νικόλαε,
πέστα, μπας και ξυπνήσουν οι γεροντάδες της "Ελληνικής" Ορδόδοξης Εκκλησίας !!!!
Νικόλαος
Ένας Ορθόδοξος Χριστιανός.


Proterios
Γιατί δεν γίνεσαι ουνίτης να είσαι σύμφωνος με τη συνείδησή σου; Στην οδό Αχαρνών είναι η παρασυναγωγή τους....

catholic
Ως καθολικός δεν έχω παρά να συμφωνήσω με το γεγονός οτι η παρουσία της Ουνίας αποτελεί αγκάθι στο διάλογο και την επαναπροσέγγιση των Εκκλησιών. Όχι μόνο η καθολική Ουνία αλλά και η Ορθόδοξη Ουνία που συστηματικά αποκρύπετε επειδή δεν σας συμφέρει. Και η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει ιδρύσει σε ΗΠΑ και Ευρώπας ενορίες δυτικού τυπικού "ορθοδοξοποιώντας" το ελαφρά όπως ακριβώς κάνει και η Ουνία εισάγοντας λατινικές λατρευτικές συνήθειες και ευλάβειες. Βέβαια αυτό που πράττει η Ορθοδοξία είναι σωστό πάντα! Ούνα φάτσα, ούνα ράτσα! Σας συμφέρει να χτυπάτε μόνο τα στραβά των καθολικών ενώ κλείνετε το μάτι ερμητικά στα ορθόδοξα συγχωροχάρτια (το πατριαρχείο Ιεροσολύμων μέχρι πρόσφατα αν όχι και σήμερα εξέδιδε "λυσίποινα" με το αζημίωτο, η σιμωνία για την ανάδειξη Οικουμενικών Πατριαρχών και Μητροπολιτών κατά την διάρκεια της τουρκοκρατίας, η αγαστή συνεργασία μητροπολιτών με πράκτορες της KGB, με την χούντα, τις "εξομολογήσεις" των εξορισμένων στα ερημονήσια καταδικασμένων από "πνευματικούς" μετέπειτα μητροπολίτες που χρησιμοποιούσαν το μυστικό της εξομολόγησης για να ενημερώσουν ΚΥΠ κλπ κλπ. Ο κόσμος το'χει τούμπανο και εσείς κρυφό καμάρι! Πώς περιμένετε εμείς οι "αιρετικοί" να ξεστραβωθούμε και να προσχωρήσουμε στην Ορθοδοξία όταν βλέπουμε τον Σεραφείμ Πειραιώς σε αγαστή συνεργασία με τον νεοναζί προφυλακισμένο τώρα για σύσταση εγληματικής οργάνωσης βουλευτή Παππά? Ή τον Αμβρόσιο Καλαβρύτων να δίνει συστάσεις στην ΧΑ για το πώς να κάνει καλύτερα τη δουλειά της? Ναι ναι, τους αποκήρυξαν και οι 2 τώρα τους ναζιστές μετά βδελυγμίας...αλλά κατόπιν εορτής. Προτιμώ να μείνω στην "τύφλα" μου και ας με κρίνει ο Θεός, όπως θα κρίνει και όλους όσους κρίνουν τα άλλα δόγματα αποκρύπτοντας ηθελημένα τα στραβά τους. Η Ορθοδοξία φέρνει Ορθοπραξία, εδώ όμως υπάρχει πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό.

Γεώργιος
Αγαπητέ catholic, εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, δεν ακολουθούμε τις διδασκαλίες του Πειραιώς, του Καλαβρύτων, του Κων/πολεως κ.ο.κ. Αν οι διδασκαλίες αυτές δεν συνάδουν με την Παράδοσή μας, τις απορρίπτουμε. Στην Ορθοδοξία δεν υπάρχουν αλάθητοι άνθρωποι, αλάθητος είναι μόνο ο Χριστός, η μία και μοναδική κεφαλή της Εκκλησίας. Εμείς ακολουθούμε την Πίστη που παρέδωσε ο Χριστός, στους Αποστόλους και αυτοί με τη σειρά τους στους Αγίους Πατέρες και Διδασκάλους μας. Αρκετά από τα στραβά που αναφέρεις είναι δυστυχώς υπαρκτά αλλά δεν αποτελούν αίρεση, δεν είναι διαστρέβλωση της Πίστης μας. Μπορώ να σου αναφέρω και εγώ αρκετές αμαρτίες παπών και καρδιναλίων αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Δεν σας αποστρεφόμαστε επειδή είστε αμαρτωλοί, άλλωστε και εμείς αμαρτωλοί είμαστε, χειρότεροι από εσάς. Σας αποστρεφόμαστε διότι κηρύττετε έναν ανύπαρκτο Θεό, έναν Χριστό εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας Χριστό και μια Σωτηρία που δεν υφίσταται. Αδυνατείται να καταλάβετε πως η Ορθή Πίστη είναι προϋπόθεση για τη Σωτηρία του ανθρώπου. Δεν είναι η αγάπη, η ανεκτικότητα, η φιλανθρωπία, η αμοιβαία υποχώρηση και η καλοσύνη που οδηγούν στη Σωτηρία. Καλοί και φιλάνθρωποι άνθρωποι υπάρχουν σε όλες τις θρησκείες του κόσμου. Είναι η Ορθή Πίστη και η Ορθή Πράξη, δηλαδή η μετάνοια, η προσευχή, η άσκηση, η νηστεία (που εσείς έχετε καταργήσει) και η συμμετοχή στα Μυστήρια. Η φιλοκαλική και ησυχαστική παράδοση της Ορθοδοξίας είναι εντελώς διαφορετική από την δική σας παράδοση, που είναι κατά βάση ουμανιστική. Διάβασε την προσευχή και τις εμπειρίες ενός οποιουδήποτε Αγίου της Ορθοδοξίας και σύγκρινέ τες με τις αντίστοιχες του Φραγκίσμου της Ασίζης. Θα καταλάβεις ότι μας χωρίζει ένα αγεφύρωτο χάσμα.

catholic
Δεν μπορείς να μας κατηγορείς ότι κηρύττουμε έναν Χριστό εντελώς διαφορετικό αν δεν έχεις διαβάσει -έστω από περιέργεια- κάποιο βιβλίο δυτικής θεολογίας, δυτικού συγγραφέα όμως, όχι πχ του π. Μεταλληνού. Από προσωπική εμπειρία είμαι σίγουρος οτι κανένας από εσάς δεν έχει πιάσει στα χέρια του για παράδειγμα την κατήχηση της καθολικής εκκλησίας ώστε με βάση τα γραπτά της να εκφράσει τις ενστάσεις του. Έχετε τυφλή εμπιστοσύνη στους μητροπολίτες τύπου Γόρτυνος που λέει οτι ο πάπας είναι αναμάρτητος και εσείς το πιστεύετε! Για την Ορθή Πίστη και την Ορθή Πράξη έχω ήδη απαντήσει παραπάνω. Λέτε οτι ακολουθείτε την πίστη που παρέδωσε ο Χριστός, αυτό όμως για τους Ορθοδόξους είναι κάτι γενικόλογο και αόριστο. Ποιά πίστη? Αυτή των 7 Οικουμενικών Συνόδων του Οικουμενικού Πατριαρχείου? Ή αυτή των 9 Οικουμενικών Συνόδων του Σεραφείμ Πειραιώς? Εδώ έχουμε διαφορά στην πίστη, Πόσα μυστήρια έχετε? 7? 8? ή μήπως 9 Ο καθένας λέει το δικό του. Πολλοί ορθόδοξοι θεολόγοι κατηγορούν τον Νικόδημο Αγιορείτη για εισαγωγή δυτικών επιρροών, οπότε θα μπορούσαμε να πούμε οτι η πνευματικότητά σας βασίζεται στη "δική μας". Στην Ορθοδοξία επικρατεί το πλήρες χάος σχετικά με την πίστη και την θεολογία. Δεν υπάρχει κάποιο κέντρο ως σημείο αναφοράς για την αυθεντική ερμηνεία της Πίστης. Το ότι ακολουθείτε την Πίστη που παρέδωσε ο Χριστός, όπως προανέφερα, δεν λεεί κάτι, το ίδιο διατείνονται και οι προτεστάντες. Εμείς έχουμε τον Πάπα Ρώμης, τον διάδοχο του Αποστόλου Πέτρου, κορυφαίου των Αποστόλων ως σημείο αναφοράς για την αυθεντική ερμηνεία της Πίστης, των Πατέρων και των Διδασκάλων. Σωστό ή λάθος, εμείς ξέρουμε πού πορευόμαστε. Δεν μπορώ να πώ το ίδιο για τους ορθοδόξους, Κάποιοι ακολουθούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, πολλοί όμως ακολουθούν τον Σεραφείμ Πειραιώς και τις 8 Οικουμενικές του Συνόδους, άλλοι ακολουθούν τον τάδε γέροντα κλπ. Το ότι οι Ορθόδοξοι δεν έχετε κοινή θεολογία, άρα κοινή πίστη, αποδεικνύεται περίτρανα και από το γεγονός οτι δεν υπάρχει μια κοινή θέση απέναντι στην Καθολική Εκκλησία. Για παράδειγμα, ας πούμε οτι εγώ θέλω να γίνω Ορθόδοξος. Καλά μέχρι εδώ. Πώς θα γίνω όμως? Κάποιοι μητροπολίτες λένε οτι πρέπει να βαπτισθώ ξανά, άλλοι οτι αρκεί μόνο το χρίσμα, και άλλοι οτι αρκεί μόνο μια ομολογία πίστης. Θα περάσω λοιπόν το υπόλοιπο της ζωής μου μέσα στην αμφιβολία αν διέπραξα βδελυγμία τελώντας το το βάπτισμα δεύτερη φορά? Μένοντας με την αβεβαιότητα οτι τελώντας απλά το Χρίσμα ή μόνο την ομολογία πίστεως παραμένω αβάπτιστος? Τον 19ο αιώνα, περίοδο μεγάλων εντάσεων μεταξύ Φαναρίου και Ρώμης, υπήρξαν περιπτώσεις καθολικών ιερέων που προσχώρησαν στην Ορθοδοξία. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο τους δέχτηκε με μόνη την Ομολογία Πίστης,αναγνωρίζοντας ακόμα και το μυστήριο της Ιερωσύνης που τους είχε χορηγηθεί από λατίνο επίσκοπο. Κάποιος δε από αυτούς έγινε και μητροπολίτης και στη συνέχεια χειροτόνησε ιερείς και μητροπολίτες και δεν αποκλείεται πολλοί από τους σημερινούς μητροπολίτες στην Ελλάδα να έχουν την αποστολική διαδοχή από αυτόν. Είναι μήπως άκυρη η χειροτονία και η αρχιερωσύνη τους? Κανείς δεν μπορεί να δώσει μια τελεσίδικη απάντηση επειδή δεν υπάρχει κανένα κέντρο αναφοράς. Θα μου πείτε είναι ο Χριστός, πολύ γενικόλογο επειδή ο καθένας πιστεύει στο Χριστό με βάση τον γέροντά του, αν δέχεται 7 ή 8 ή και 9 Οικουμενικές Συνόδους. Όσο για τον Φραγκίσκο της Ασσίζης αφήστε τον στην ησυχία του να καθαρίζει τις πληγές των λεπρών και να μιλάει στα πουλιά και εσείς καθίστε όλη μέρα να χαζεύετε τον αφαλό σας. Αν για εσάς η αγάπη και η φιλανθρωπία δεν οδηγούν στην σωτηρία, πολλοί ορθόδοξοι θα σας απαντήσουν το αντίθετο ότι και η αγάπη και η φιλανθρωπία είναι αναγκαία για την Σωτηρία, διαφορετικά η πίστη σας είναι νεκρή και εσείς είστε κύμβαλο αλλαλάζον. Διαφορά πίστης λοιπόν, αίρεση μήπως? Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει....εμείς τουλάχιστον έχουμε τον Πέτρο και ομολογούμε οτι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού του ζώντος, και παράλληλα, δίνουμε και από το υστέρημά μας για όσους έχουν ανάγκη. Δεν το κάνουν όλοι, αλλά ξέρουμε οτι αυτό είναι το σωστό. Εσείς ξεκαθαρίστε πρώτα αν ο αγιασμός είναι μυστήριο ή αγιαστική πράξη και μετά ελάτε να μας ελέγξετε.

Ζώντας μέσα στο περιβάλλον του καθολικισμού, έχεις οικοιοποιηθεί την μανιχαϊστική αντίληψη, περί αντιπροσώπων του Θεού μέσα στον κόσμο και στην Εκκλησία. Η Εκκλησία όμως είναι του Κυρίου, όχι του Πάπα, του Πατριάρχη, του Πειραιώς κ.ο.κ. Δεν άφησε κανέναν στο πόδι Του ο Χριστός, αντίθετα είπε στους μαθητές Του: "Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη.....και ίδου εγώ μεθ' υμών ειμί έως της συντελείας του αιώνος". Ο Κύριος λοιπόν δεν είναι απών, είναι πάντοτε κοντά στους μαθητές Του. Αυτός δίνει τη Χάρη των Μυστηρίων, Αυτός αποφασίζει ποιος είναι άξιος του Αγιασμού Του, Αυτός στέλνει τον Παράκλητο στον κόσμο, Αυτός αποκαλύπτεται στους Αγίους Του. Η εσφάλμενη αντίληψη περί απουσίας του Κυρίου και η επινόηση ενός αντιπροσώπου Του στον κόσμο έγινε δόγμα από τη Δυτική εκκλησία και υπήρχε σε λανθάνουσα μορφή στον χώρο της Ορθοδοξίας τα τελευταία 200-300 χρόνια. Πλέον όμως η αντίληψη αυτή δυστυχώς μετατράπηκε και σε κυρίαρχη "ορθόδοξη" θεολογική άποψη, ένα φαινόμενο που ονομάζεται "ορθόδοξος κληρικαλισμός". Η εξωτερίκευση της εν λόγω κακοδοξίας είναι ο Οικουμενισμός. Άνθρωποι άπειροι πνευματικής ζωής, που η παθητικότητα του λαού και οι συγκυρίες τους βοήθησαν να χειροτονηθούν επίσκοποι, εμφανίζονται ως αυτόκλητοι εκπρόσωποι των Ορθοδόξων στους διαλόγους με τους ετεροδόξους. Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουμε διάλογο μεταξύ ετεροδόξων αλλά μεταξύ ομοδόξων. Και αυτό είναι φυσιολογικό αφού η συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών "Ορθοδόξων" επισκόπων, και πολλοί από αυτούς που συμμετέχουν στους διαλόγους, ασπάζεται την λατινική κακοδοξία περί μετάδοσης των Αποστολικών Χαρισμάτων με την χειροτονία. Έτσι λοιπόν έχουμε ένα διάλογο ανάμεσα σε διάνοιες, που διεκδικούν αλάθητο και ασπάζονται αμοβαίως την πλάνη πως κατέχουν το Άγιο Πνεύμα. Η διαφορά είναι πως από τη μία πλευρά έχουμε μόνο μία διάνοια, τον Πάπα, ενώ από την άλλη έχουμε πολλές διάνοιες, ίσες μεταξύ τους, μιας και στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει Πρωτείο Επισκόπου ανάλογο με αυτό του Πάπα. Για αυτό και εσύ δεν μπορείς να αντιληφθείς ποια είναι ακριβώς η Πίστη των Ορθοδόξων. Άλλα λέει ο εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στους διαλόγους, άλλα ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Μόσχας, άλλα ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Θα μπορέσεις λοιπόν να καταλάβεις τι λέει η Ορθόδοξη Πίστη, όταν πάψεις να εκλαμβάνεις τους εκπροσώπους στους διαλόγους, ως εκπροσώπους της Ορθόδοξης Πίστης. Η Ορθόδοξη Πίστη εκφράζεται από Συνόδους Αγίων! Πρόσεξε, Συνόδους Αγίων, όχι Συνόδους Επισκόπων. Οι Σύνοδοι Επισκόπων που δεν περιλαμβάνουν Αγίους και ούτε δογματίζουν με βάση τη Διδασκαλία του Χριστού και των Αγίων, είναι απλά ...κοινοβούλια και δεν έχουν κανένα κύρος. Όπως σωστά ανέφερες, υπάρχει σήμερα μια σύγχυση περί του αριθμού των Οικουμενικών Συνόδων. Το πρόβλημα αυτό όμως δεν υφίσταται στην πραγματικότητα. Η Σύνοδος του Μεγάλου Φωτίου, ακόμα και να μην την ονομάσουμε Οικουμενική, έχει κύρος αντίστοιχο με αυτό μιας Οικουμενικής Συνόδου. Και πως να μην έχει, από τη στιγμή που ο Μέγας Φώτιος είναι Άγιος της Εκκλησίας μας. Το ίδιο ισχύει με τις Συνόδους που κατεδίκασαν τον Βαρλαάμ και τον Ακίνδυνο και στις οποίες πρωταγωνίστησε ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Υπάρχουν και άλλες τέτοιες Σύνοδοι, που έχουν Πανορθόδοξο κύρος χωρίς να ονομάζονται Οικουμενικές, όπως οι ενδημούσες Σύνοδοι του 12ου αιώνα που έλαβαν χώρα στην Κων/πολη. Θα με ρωτήσεις τώρα, ποιες είναι οι αποδείξεις ότι αυτές οι Σύνοδοι έχουν Πανορθόδοξο κύρος. Είναι αφενός το γεγονός πως οι αποφάσεις τους συνάδουν με το σύνολο της Αγιοπατερικής μας παράδοση και αφετέρου το ότι οι όροι Πίστεως που θέσπισαν έχουν συμπεριληφθεί στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας, ένα κείμενο που διαβάζεται, αποσπασματικά δυστυχώς τις περισσότερες φορές, την Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Συγνώμη αν σε κούρασα με το μακροσκελές κείμενό μου, έθιξες πολλά θέματα, για τα οποία χρειάζονται σελίδες ολόκληρες για να μπορέσω να δώσω απαντήσεις.

catholic
Δεν με κούρασες καθόλου, επιβεβαίωσα την υποψία μου οτι η Ορθοδοξία έχει προτεσταντοποιηθεί, μια θρησκεία καθαρά χαρισματική, αδιαμεσαλάβητη, όπου οι επίσκοποι έχουν απλά διακοσημητικό χαρακτήρα, μια θρησκεία α λα καρτ, τσιμπολογάμε οτι μας αρέσει και μας συμφέρει, τα υπόλοιπα είναι απλά ξεπερασμένες "δυτικές επιρροές". Ο Θεός να σας φωτίσει! Εμείς έχουμε Πέτρον, και μαζί του ομολογούμε οτι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού του ζώντος!

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

τι εγινε; διεμελυσθει ο Χριστος; εγω ειμαι του Πετρου αλλος του Παυλου εσυ του Απολλω;